Centrala abonencka podobnie jak komputer wchodzi
w skład wyposażenia każdego nowoczesnego biura. Zastosowanie centralki
abonenckiej daje użytkownikowi określone korzyści: dowolną organizację
ruchu przychodzącego i wychodzącego, dostęp do kilkudziesięciu
funkcji i usług oraz obniżenie
kosztów związanych z łącznością.
Centrale MIKROTEL to polskie produkty łączące zaawansowaną
technologię z łatwością obsługi. Centrale abonenckie MIKROTEL
umożliwiają realizację kilkudziesięciu funkcji i usług, zachowując
rozsądna cenę, konkurencyjną do podobnych produktów importowanych.
Zobacz: Opis usług oferowanych przez centrale MIKROTEL Zestawienie funkcji i wyposażenia central
MIKROTEL
Centrale telefoniczne "MIKROTEL"
jako jedyne mają wbudowany system identyfikacji numeru wywołującego
(clip wewnętrzny), który pozwala na prezentację numeru na wszystkich
liniach wewnętrznych dla rozmów wewnętrznych oraz (w przypadku
uaktywnienia u operatora) rozmów zewnętrznych (tzw. z miasta).
Dzięki temu posiadacze central "MIKROTEL" mogą na wszystkich
liniach wewnętrznych przy zastosowaniu najprostszych aparatów
z wyświetlaczem (obsługujących CLIP), lub przystawek CLIP1 obserwować
numer osoby, która dzwoni zarówno z linii wewnętrznej jak i z
"miasta".
Obecnie w ofercie posiadamy centrale telefoniczne:
Oferowane centrale MIKROTEL posiadają budowę
modułową. Oznacza to, że istnieje możliwość zwiększenia ich pojemności,
pod warunkiem, że użytkowana centrala nie posiada maksymalnej
konfiguracji. Sam proces jest prosty, rozbudowa następuje poprzez
dodanie nowych pakietów. Konstrukcja MIKROTELCA15
oraz MIKROTEL CA32 pozwala na dołączenie modułów ISDN,
co zwiększa możliwości funkcjonalne urządzeń.
Praca central MIKROTEL może być uzależniona
od charakteru działalności firmy, natężenia ruchu telefonicznego,
pory dnia, świąt itp. Użytkownik centrali może przydzielić bezpośrednie
linie miejskie dla konkretnych osób np. dla dyrektora, kierownika
działu handlowego, wyznaczyć abonentów pośredniczących odpowiedzialnych
za przekazywanie połączeń, dostosować pracę central do określonych
godzin, dni roboczych, świątecznych itp. Wszystkie zmiany programowe
są dokonywane za pomocą komputera lub aparatu telefonicznego.
W przypadku programowania z komputera, proces ułatwia oprogramowanie
PRO, które pozwala min. ustawienia abonentów, tryby pracy centrali,
taryf, sposobu taryfikacji itp.
Centralki abonenckie pracują nie tylko w dużych firmach
i instytucjach. Coraz częściej obsługują ruch telefoniczny w niewielkich
firmach, a nawet domkach jednorodzinnych.
Przewodnik
System taryfikacji w cenralach MIKROTEL - do kogo,
kiedy, za ile dzwonisz.
Centrale MIKROTEL posiadają wbudowany
system taryfikacji rozmów telefonicznych.
W buforze centralki przechowywane są następujące dane: numer wewnętrzny
abonenta, numer linii miejskiej, data, godzina rozpoczęcia rozmowy,
wybrany numer abonenta zewnętrznego, numer taryfy wg której jest
naliczany koszt rozmowy, czas trwania oraz koszt połączenia. Użytkownik
central może dodatkowo zakupić oprogramowanie WINTAR (środowisko
WINDOWS) lub TAR (środowisko DOS). Wymienione programy wspomagają
rozliczania kosztów rozmów telefonicznych, tworzenie zestawień
itp. Z pewnością nie chcesz płacić rachunków telefonicznych za
pracowników, którzy korzystając ze służbowych telefonów, biorą
udział w konkursach audiotele, party-line czy internetowych pogawędkach.
Co zrobić, żeby ograniczyć takie działania? Przede wszystkim musisz
systematycznie kontrolować koszty rozmów telefonicznych realizowanych
przez pracowników. W jaki sposób? Centrale MIKROTEL (oprócz
centralki MIKRUS) posiadają wbudowany system taryfikacji rozmów
telefonicznych. W buforze centralki przechowywane są takie dane
jak: numer wewnętrzny abonenta, numer linii miejskiej, data, godzina
rozpoczęcia rozmowy, wybrany numer abonenta zewnętrznego, numer
taryfy wg której jest naliczany koszt rozmowy, czas trwania oraz
koszt połączenia. Pracownikom, którzy lubią nadużywać telefonicznej
swobody w godzinach pracy, możesz ograniczyć zasięg prowadzonych
rozmów. Centrale MIKROTEL umożliwiają kilka sposobów ograniczenia
możliwości połączeń wychodzących: określenie dopuszczalnej taryfy,
określenie dozwolonych dla abonenta numerów zewnętrznych, określenie
limitów złotówkowych. Wszystkie sposoby mogą być stosowane jednocześnie.
Abonent ma jednak zawsze dostęp do telefonów alarmowych.
CLIP - zobacz, kto do Ciebie dzwoni
Centrale MIKROTEL CA 15 oraz
MIKROTEL CA 32 są przystosowane do rozbudowy o moduły CLIP
dla linii zewnętrznych. Usługa CLIP umożliwia rozpoznawanie
numeru abonenta wywołującego. Jednak, żeby abonent mógł korzystać
z usługi na tradycyjnym łączu analogowym muszą być spełnione dwa
warunki:
a) abonent jest użytkownikiem cyfrowej centrali publicznej,
b) operator udostępnia usługę prezentacji numeru.
Moduł CLIP umożliwia współpracę centralek min. z urządzeniem
CLIP1. Takie rozwiązanie oprócz identyfikacji
numeru, umożliwia korzystanie z książki telefonicznej, rejestracji
wywołań przychodzących w buforze, wydruków zestawień.
ISDN - dodatkowe możliwości
Centrale MIKROTEL CA15 oraz
MIKROTEL CA32 są przystosowane do współpracy z ISDN
siecią cyfrową z integracją usług. Warunkiem jest dołączenie
modułu ISDN BRI (2 B+D). Dwa kanały B przeznaczone są do przesyłania
danych, natomiast zadaniem kanału D jest sterowanie procesem przesyłania
danych.
Centrale MIKROTEL CA15 oraz MIKROTEL CA32 automatycznie
rozpoznają obecność modułu ISDN, umożliwiają programowanie numeracji
MSN lub DDI, włączanie/wyłączanie usług COLP, COLR, CLIP, CLIR
dla każdego abonenta indywidualnie.
MSN -funkcja pozwala na zastosowanie więcej
niż jednego numeru na tym samym łączu. Każdy numer może być przyporządkowany
innemu terminalowi. Przykładowo można nadać różne numery dla faksu
i telefonu służbowego. DDI - usługa pozwala na bezpośrednie wybieranie numeru
wewnętrznego. COLP - usługa pozwala na prezentację numeru abonenta dołączonego,
szczególnie przydatna np. w przypadku, gdy abonent wywoływany
ustawił przekierowanie połączenia. COLR - możliwość blokady usługi COLP CLIP - usługa pozwala na prezentację numeru abonenta wywołującego CLIR - możliwość blokady usługi CLIP
Programowanie transferu przez linie ISDN
Dla każdego z abonentów centrali można zaprogramować
numer abonenta zewnętrznego, do którego będą przekierowywane połączenia
przychodzące przez linie ISDN. Można również zaprogramować typ
transferu: szybki i/ lub rezerwowy. Transfer szybki polega na
tym, że abonent zewnętrzny jest bezpośrednio przekierowywany pod
zaprogramowany numer zewnętrzny.
Transfer rezerwowy oznacza, że wywołania przychodzące
są kierowane do abonenta wew., jeżeli nie odbiera połączenia,
po czterech sygnałach wywołania połączenie jest transferowane
pod wskazany numer zewnętrzny.
Organizacja łączności - zgodnie z Twoim
życzenie
Mikroprocesorowe sterowanie pozwala
na łatwe dostosowanie central do Twoich wymagań związanych z organizacją
łączności. Wszystkie zmiany programowe są dokonywane za pomocą
komputera lub aparatu telefonicznego. Praca central MIKROTEL może
być uzależniona od charakteru działalności firmy, natężenia ruchu
telefonicznego, pory dnia, świąt. Jeśli Twoja firma prowadzi działalność
serwisową, możesz udostępnić kierownikowi serwisu wydzieloną linię
miejską. Innym powszechnie stosowanym rozwiązaniem jest wyznaczania
abonenta pośredniczącego lub grupy abonentów pośredniczących,
osób odpowiedzialnych za przekazywanie połączeń. DISA to z kolei
funkcja, która pozwala na zestawienie połączenia z abonentem wewnętrznym
bez pośrednictwa telefonistki. W godzinach wieczornych natężenie
ruchu telefonicznego zazwyczaj się zmniejsza. W związku z tym
możesz zaprogramować centralkę, tak aby do godz. 17.00 pracowała
w trybie dziennym, zaś po godzinie 17.00 nocnym. Dwa tryby pracy
umożliwiają m.in. zmianę abonentów pośredniczących, np. w trybie
nocnym wszystkie połączenia kierowane są do portiera. Pracownicy,
którzy korzystają z centrali nocą mają dostęp tylko do określonych
abonentów miejskich, dostępnych pod numerami skróconymi oraz telefonów
alarmowych.
Z TAR i PRO prościej
Dzięki wykorzystaniu specjalistycznego
oprogramowania PRO oraz TAR można dostosować centralę
do Twoich aktualnych potrzeb oraz tworzyć zestawienia dotyczących
rozmów telefonicznych. Pakiet PRO umożliwia między innymi
programowanie za pomocą komputera ustawień abonentów, trybów pracy
centrali, taryf, sposobu taryfikacji, określenie abonentów rezerwowych.
Program TAR służy do tworzenia zestawień dotyczących kosztów
rozmów telefonicznych. Zestawienia mogą być tworzone dla grup
abonentów, poszczególnych abonentów, linii wewnętrznych.